Welk trainingsschema past bij mij? | off-limit.nl

Welk trainingsschema past bij mij?

Een schema om te trainen is altijd handig. Zeker als beginner of als je een nieuw doel hebt. Het is essentieel voor je training om het juiste fitness schema te hebben. Maar welk trainingsschema past er nou bij jou? Dat is afhankelijk van een aantal factoren. Er zijn verschillende soorten trainingsschema’s verkrijgbaar. Zo zijn er schema’s voor bijvoorbeeld spiermassa opbouwen, droogtrainen en vind je splitschema’s, full-body schema’s, upper/lowerbody schema’s en ook schema’s speciaal voor vrouwen. Daarnaast is het aantal keer dat je kan en wilt trainen per week ook van belang. Daarom moet je jezelf de vraag stellen wat jij wilt bereiken met trainen en hoe vaak per week je gaat trainen. Aan de hand van jouw antwoord kan je dan een passend schema kiezen. Wil je er helemaal voor gaan? Kies dan ook voor een passend voedingsschema voor jouw fysieke doelstellingen.

Welke trainingsschema’s zijn er?

Er zijn tientallen verschillende trainingsschema’s. Vaak allemaal met een ander doel en voor een ander type persoon. De twee belangrijkste schema’s zijn je sportschema’s en je voedingsschema’s. Een goed trainingsschema is precies afgestemd op je geslacht, leeftijd, doel en gewicht. Je heb dus met veel factoren te maken en daarom is het belangrijk dat je een afgestemd trainingsschema gebruikt. Bij Off-Limit hebben drie mogelijkheden op het gebied van doelgerichte schema’s:
1. Losse trainingsschema’s voor slechts 14,99
2. Doelgerichte trainingsschema’s en passende voedingsschema’s in ons lifestyle pakket. Met het 7-stappenplan heb je voor slechts 29,99 al drie maanden onbeperkte toegang!
3. Op maat gemaakte trainingsschema die volledig op jouw persoonlijke wensen wordt opgesteld in ons online coaching programma. Daar krijg je natuurlijk dan ook een op maat gemaakt voedingsschema bij!



Een trainingsschema voor fitness

Ben je op zoek naar fitness trainingsschema? Allereerst moet je dan gaan kijken naar wat je doel is en hoe snel je die wilt bereiken. Daarna moet je gaan kijken hoe intensief jij kan trainen. Het kan zijn dat het in het begin even wennen is, daarom is het belangrijk jezelf en je lichaam goed te leren kennen. Pak het dus rustig op en vraag altijd naar hulp of ondersteuning als je ergens niet zeker over bent. Je kan de trainingsschema’s voornamelijk onderverdelen in: spiermassa aankomen, afvallen, aankomen/bulken en cutten. Stap 1 is dus kijken en jezelf de volgende vraag stellen: wat is mijn doel? Stap 2 is kijken binnen welk tijdbestek je jouw doel wilt behalen. Op basis hiervan ga je over naar stap 3. Stap 3 is de juiste schema’s kiezen die bij jouw lichaam en doelstellingen passen. Vraag je je eigen af welk schema bij jou past? Mail ons dan vooral! We helpen je graag verder.

Een trainingsschema gericht op cardio

Naast spiermassa aankomen hebben veel sporters als doel afvallen. Dit vereist vaak, naast een gezond gevarieerd eetpatroon, ook wat cardio hier en daar. Voor sommigen is cardio geweldig, voor anderen is het een hel. Cardio is in ieder geval niet verplicht. Met alleen voeding of voeding in combinatie met fitness kan je ook goed afvallen. Cardio kan daarentegen wel het proces van afvallen versnellen. Wij geven dan ook de voorkeur aan een trainingsschema met een combinatie van fitness en cardio. Waar je cardio op een hoge intensiteit uitvoert, zoals een intervaltraining van 20-30 minuten of een HIT-training van een half uur. Dit is perfect om af te vallen, maar let op als je dit bovenop je krachttraining gaat doen. Dan kan je meer spiermassa gaan verliezen. Doe op dagen dat je geen krachttraining doet dus bijvoorbeeld een HIT training, kickboksen of een andere cardio training waarmee je intensief bezig bent. Beperk je cardio op dagen dat je krachttraining doet tot maximaal 20 minuten lopen/fietsen na je workout. Een goed schema is essentieel zoals je kunt lezen, maar voeding is het allerbelangrijkste. Wat je doel ook is. Als je niet de juiste voeding binnen krijgt dan boek je minder tot geen resultaat. Let dus ook goed op je voeding en maak eventueel gebruik van een Off-Limit voedingsschema.

Een trainingsschema voor vrouwen

Vrouwen geven over het algemeen meer de voorkeur aan het trainen van de bilspieren waar mannen dat niet doen. Daarom heeft Off-Limit speciale schema’s voor vrouwen opgesteld waar naast de belangrijke compound oefeningen er meer ruimte is gereserveerd voor bijvoorbeeld de been/bilspieren. Deze schema’s zorgen ervoor dat je als vrouw zijnde een mooi afgetraind lichaam krijgt. Wil je meer resultaat behalen? Kies er dan ook een passend voedingsschema bij!


Wat is het beste trainingsschema voor mij?

Wat is nou het beste trainingsschema? Elk persoon heeft een ander schema nodig, een schema is niet goed als hij niet op jou is afgestemd. Soms heb je wel een goed train schema, maar is het resultaat niet helemaal hoe je wil. Dit kan aan andere factoren liggen zoals een verkeerd eetpatroon, weinig rust/slaap en/of het niet correct uitvoeren van de oefeningen. Wil jij een complete gezonde levensstijl creëren met doelgerichte trainingsschema’s, voedingsschema’s en mindset trainingen? Lees dan hier meer over het 7-stappenplan van het lifestyle pakket.



Bij Off-Limit kan je online een trainingsschema laten maken

Wij kunnen voor jou een online trainingsschema maken. We hebben kant-en-klare fitness schema’s in ons assortiment, maar kunnen ze ook op maat voor jou maken in ons online coaching programma! Daarnaast is het altijd handig om eerst je caloriebehoefte op onze site uit te rekenen. Dat is een prima houvast voor naast je training. Zeker als beginner is het lastig te weten welk trainingsschema nou goed voor jou is. Zelf na vier jaar te sporten leer je nog steeds en blijf je jezelf verder ontwikkelen op het gebied van sport en fitness. Fitness moet niet worden onderschat als het gaat over techniek en progressie. Trainen met de verkeerde intensiteit of met een verkeerde houding kan in de loop van de tijd vervelende blessures opleveren. Let daar altijd op en heb je een vraag hierover? Laat het ons dan weten.




DIT ZIJN AL ONZE ONLINE ADVIES PAKKETTEN

Wil jij onbeperkt toegang tot alle fitnesschema's, voedingsschema's, mindsettrainingen en waardevolle artikelen over fitness, voeding en mindset? Dan kies je voor ons lifestylepakket of online coaching pakket als je behoefte hebt aan persoonlijke begeleiding. Je krijgt hier ook nog eens heerlijke gerechten bij waar de juiste calorieën en macroverdeling al bij staan

online fitness coaching


Online Coaching
4 weken

69,99

Voor korte begeleiding en een duwtje in de rug

✔️ Persoonlijk traject
✔️ Persoonlijke begeleiding
✔️ Onderbouwde schema's
✔️ Altijd contact 24-7 per mail
✔️ Inclusief lifestyle pakket
fitness schema's


Lifestyle Pakket
6 maanden

54,99

Voor onbeperkte toegang tot alle informatie en

✔️ Fitnessschema's
✔️ Voedingsschema's
✔️ Mindset trainingen
✔️ Heerlijke gerechten
✔️ Facebook Community
online coaching fitness 12 weken


Online Coaching
12 weken

189,99

Voor doelgerichte trajecten op de lange termijn

✔️ Persoonlijk traject
✔️ Persoonlijke begeleiding
✔️ Onderbouwde schema's
✔️ Altijd contact 24-7 per mail
✔️ Inclusief lifestyle pakket
Online coaching fitness


Online Coaching
26 weken

359,99

Voor het compleet veranderen van je levensstijl

✔️ Persoonlijk traject
✔️ Persoonlijke begeleiding
✔️ Onderbouwde schema's
✔️ Altijd contact 24-7 per mail
✔️ Inclusief lifestyle pakket