Sporten en afvallen versterken elkaar | off-limit.nl

Sporten en afvallen gaan hand in hand samen

Als je wilt sporten en afvallen dan is de eerste en tevens ook gelijk de belangrijkste stap het aanpassen van je eetpatroon. Dat betekent gezonder eten, minder eten en de juiste verhoudingen binnen krijgen. Het klinkt misschien niet leuk en lastig, maar het tegenovergestelde blijkt. Vooral als je tot de conclusie komt dat je helemaal niet vast zit aan bepaalde gerechten en je zoveel keuze hebt. De basis is voeding. Heel simpel. Eet je meer dan je zou binnen moeten krijgen dan kom je ook. Eet je minder dan je zou binnen moeten krijgen dan val je af. Sporten zorgt ervoor dat het afvallen sneller gaat. Wanneer je sport ben je meer in beweging en verbrand je meer calorieën. Daarnaast bouw je spiermassa op met sporten. Spiermassa verbruikt meer energie en heeft meer calorieën nodig dan vetmassa en dat op zijn beurt zorgt er weer voor dat je sneller afvalt.

Sporten en afvallen gaat dus alleen als je jouw eetpatroon wijzigt. Anders ga je weinig resultaat zien op de weegschaal. Sporten heeft echter wel een positief effect op afvallen naast dat je je fit voelt en het de kans op hart-, en vaatziekten vermindert. Sporten stimuleert namelijk de spiergroei en spiergroei betekent meer spiermassa. En zoals je hierboven hebt kunnen lezen betekent een grotere spiermassa het meer verbranden van calorieën.

Hoe kan je gezond afvallen?

Gezond afvallen met meerdere kilo’s per week is niet mogelijk. Wat mensen of marketingcampagnes je ook vertellen. Het is niet gezond. Gezond en verantwoord afvallen lukt met gemiddeld 0,5 kilo per week. Je wilt namelijk wel elke dag voldoende vitaminen, eiwitten en vetten binnen krijgen om een gezonde weerstand te houden. Jezelf uithongeren heeft dus helemaal geen zin. En dit is ook maar tijdelijk. Je leert niet om te gaan met een nieuwe gezonde levensstijl. Het enige wat je dan doet is snel afvallen om vervolgens weer in je oude patroon terug te vallen. Leuk voor even, maar op de lange termijn heb je er weinig aan. Niemand heeft jou namelijk geleerd hoe je gezond kan eten en afvallen en dit gezonde patroon ook na het afvallen kan volhouden. Wanneer je dit wel leert dan kan je jouw gezonde levensstijl ook voortzetten na het afvallen. Daarbij leer je wat je kan en mag eten en wat voor invloed voeding op jouw lichaam heeft, maar ook op je mindset.

Gezond afvallen doe je door ongeveer 300-500 calorieën onder je dagelijkse caloriebehoefte te gaan zitten met een juiste verhouding in eiwitten, vetten en koolhydraten. Met jezelf uithongeren gaan we je niet helpen. We willen je wel helpen met een gezonde levensstijl op te bouwen en dat kan je hier doen met je eigen online voedingscoach!


Afvallen met sporten combineren zorgt voor meer verbranding

Als je wilt afvallen met sporten is het belangrijk dat je een sport kiest die je leuk vindt. Dit zorgt namelijk dat jij het makkelijker volhoudt. Kies ook voor een sport/activiteit die in je leven past en ook na het bereiken van jouw fysieke doelstellingen goed vol te houden is. Misschien geef je de voorkeur aan fitness of zwemmen. Jij kiest zelf! Op deze manier behaal je het meeste resultaat door te afvallen met sporten. Wat betreft sport kun je het beste voor een krachtsport of duursport kiezen of een combinatie van beide sporten. We kunnen voor jou ook een persoonlijk fitnessprogramma opzetten, indien gewenst. Krachtsport heeft als voordeel dat je minder vet creëert en meer spieren. Schrik niet als de resultaten op de weegschaal tegenvallen. Spieren wegen namelijk zwaarder dan vet, maar spieren verbranden ook weer meer calorieën dan vet. Uiteindelijk heb je hier alleen maar profijt van. Krachtsport leidt ook tot een strakker figuur dan duursport.

Duursport verbrand in het algemeen veel energie, meer dan met krachttraining. Bij duursport span je je namelijk voor een langere tijd in. Een langere tijd inspannen met duursport zorgt echter ook voor spierafbraak. Het hangt hier daarom volledig af van jouw fysieke doelstellingen. Wil je fit worden, afvallen, maar ook spiermassa aankomen? Kies dan voor een combinatie.

Kan je afvallen zonder sporten?

Afvallen zonder sporten is ook mogelijk, maar het gaat niet zo snel als met sporten. Als je wilt afvallen zonder sporten dan is het belangrijk, net zoals afvallen met sporten, dat je de juiste calorieën en verhoudingen binnen krijgt. Abs are made in the kitchen hoor je mensen vaak zeggen en ze hebben gelijk. Dat is inderdaad zo. Als je gaat afvallen zonder te sporten dan word je wel slanker, maar het is niet dat je fitter wordt en een mooi afgetraind lichaam krijgt. Hiervoor moet je echt aan de bak. Ben je tevreden met een paar kilo minder? Dan is afvallen zonder sporten prima, maar denk toch is aan alle positieve punten als je ook is een beetje gaat bewegen. Je zit namelijk beter in je vel, je mentaal sterker en gezonder en je ziet er ook nog eens goed uit!


Wat is de beste manier om af te vallen?

De beste manier om af te vallen is dus een combinatie van een goed gezond eetpatroon en sporten waarbij je zo’n 300-500 calorieën onder je dagelijkse behoefte gaat zitten. Zo val je verantwoord en op een gezonde manier af.

Afvallen zonder sporten is ook mogelijk, maar het is niet de beste manier om af te vallen. Ga jezelf ook niet uithongeren, want zoals we je al vertelden heeft dit op de lange termijn geen positief effect en is het hartstikke ongezond. Je verandert namelijk niet jouw gedrag en je verwaarloost letterlijk en figuurlijk je lichaam. Daarnaast adviseren we een gevarieerd dieet, zodat je alle nodige voedingsstoffen binnen krijgt. Als aanvulling kan je gezonde voedingssupplementen gebruiken. Wij hebben verschillende voedingsschema’s in ons lifestyle pakket opgesteld die je kan gebruiken. In tegenstelling tot alle standaard voedingsschema’s, die niet op maat zijn gemaakt, hebben wij de schema’s zo opgesteld dat je ze kan aanpassen aan jouw dagelijkse caloriebehoefte. En zo hoort het ook, anders loop je het risico om te veel calorieën of juist veel te weinig calorieën binnen te krijgen als je zo maar een standaard schema van het internet plukt. Wil je een helemaal op maat gemaakt voedingsschema? Dan kunnen wij je helpen met onze online coaching trajecten.


Tips over afvallen en voeding nodig? Deze krijg je van het huis!

Als laatste hebben we hier alvast een aantal afvallen tips voor jou opgesteld, zodat jij een snelle start kan maken. Alle overige tips vind je ook in ons lifestyle pakket (fitness, voeding en mindset):
1. Begin met het tracken van je voeding. Het is belangrijk om te weten wat je binnen krijgt per dag/per week en op basis hiervan kan je gaan inkorten/uitbreiden.
2. Als je wilt afvallen zorg dat je voldoende eiwitten en gezonde vetten binnen krijgt en kort in op je koolhydraten.
3. Vermijd alcohol. Dit zijn overbodige calorieën.
4. Drink veel water en eet veel groenten. Beiden zorgen voor een vol en verzadigd gevoel.
5. Haal alleen gezonde boodschappen in huis. Krijg je trek om te snacken dan is er alleen maar gezonde voeding in huis.

Hulp bij het afvallen nodig?

Hulp bij afvallen nodig? Daar kunnen en willen wij je graag bij helpen. Onze persoonlijk gerichte aandacht kan jou verder helpen. Hulp bij afvallen bieden wij aan door middel van een online afvallen pakket waar jij jouw eigen coach krijgt toegewezen. Online afvallen is makkelijker, het geeft je vrijheid en je hebt 24-7 toegang tot alle schema’s, uitleg over schema’s, mindset oefeningen en alles wat jij nodig hebt om te starten met die nieuwe levensstijl en het na het afvallen ook vol te houden. Dat is de hulp bij afvallen die werkt en die jij nodig hebt. Behaal je doelen met online coaching van Off-Limit!


Online afvallen met behulp van het Off-Limit afvaltraject

Het traject van online afvallen werkt hetzelfde als alle andere coaching trajecten. De basis is hetzelfde en bestaat uit de volgende stappen:
1. Kies een traject dat bij jouw doel past. (in dit geval dus afvallen). Afhankelijk van jouw doel kies je een 4-weken, 12-weken of 26-weken traject. Indien je twijfelt geven we je graag advies over welk traject bij jou past.
2. Je ontvangt het intake formulier. Vul deze zo nauwkeurig mogelijk in, zodat wij jou maximaal kunnen helpen.
3. Je maakt kennis met je eigen coach. Deze coach begeleidt jouw het gehele traject.
4. Bepaal samen met je coach je doel(en) en werk samen het plan uit. Je coach stelt aan de hand van jouw wensen en ingevulde intakeformulier een actieplan voor jou op.
5. Start met het coaching traject. Wekelijkse contactmomenten/meetmomenten en er is de mogelijkheid tot contact via WhatsApp.
6. Eindevaluatie tussen jou en je coach.

We maken online afvallen leuk voor jou en zullen je ook blijven uitdagen!


Tips om afvallen en sporten te combineren

Wil je afvallen en sporten combineren? Dan hebben we hier nog een aantal tips voor je om dat vol te blijven houden:
1. Voeg krachttraining toe aan je routine. De sportschool is tegenwoordig altijd wel open en je kan trainen wat jij leuk vindt. Daarnaast zijn er vaak ook talloze groepslessen die je kan volgen. Er zit er vast wel één tussen die jou aanspreekt.
2. Ga wandelen. Wandelen is een goede manier om aan je conditie te werken en het helpt me afvallen. Het is gemakkelijk, je hebt er niets voor nodig en je kunt het overal doen.
3. Zoek een sport die bij jou past.
4. Ga samen sporten. Zo kun je elkaar motiveren.
5. Denk na over wat je motiveert. Waarom wil je afvallen? Met de juiste beweegredenen zou motivatie geen probleem zijn.

Heb je moeite met de juiste beweegredenen vinden? Online mindset coaching is ook een onderdeel van ons coaching traject!

DIT ZIJN AL ONZE ONLINE ADVIES PAKKETTEN

Wil jij onbeperkt toegang tot alle fitnesschema's, voedingsschema's, mindsettrainingen en waardevolle artikelen over fitness, voeding en mindset? Dan kies je voor ons lifestylepakket of online coaching pakket als je behoefte hebt aan persoonlijke begeleiding. Je krijgt hier ook nog eens heerlijke gerechten bij waar de juiste calorieën en macroverdeling al bij staan

online fitness coaching


Online Coaching
4 weken

69,99

Voor korte begeleiding en een duwtje in de rug

✔️ Persoonlijk traject
✔️ Persoonlijke begeleiding
✔️ Onderbouwde schema's
✔️ Altijd contact 24-7 per mail
✔️ Inclusief lifestyle pakket
fitness schema's


Lifestyle Pakket
6 maanden

54,99

Voor onbeperkte toegang tot alle informatie en

✔️ Fitnessschema's
✔️ Voedingsschema's
✔️ Mindset trainingen
✔️ Heerlijke gerechten
✔️ Facebook Community
online coaching fitness 12 weken


Online Coaching
12 weken

189,99

Voor doelgerichte trajecten op de lange termijn

✔️ Persoonlijk traject
✔️ Persoonlijke begeleiding
✔️ Onderbouwde schema's
✔️ Altijd contact 24-7 per mail
✔️ Inclusief lifestyle pakket
Online coaching fitness


Online Coaching
26 weken

399,99

Voor het compleet veranderen van je levensstijl

✔️ Persoonlijk traject
✔️ Persoonlijke begeleiding
✔️ Onderbouwde schema's
✔️ Altijd contact 24-7 per mail
✔️ Inclusief lifestyle pakket