Is Makkelijk afvallen mogelijk? | off-limit.nl - Fitness, Voeding en Mindset

Is makkelijk afvallen mogelijk?

Helaas is snel en makkelijk afvallen op een gezonde manier niet mogelijk. 5 kilo of 10 kilo afvallen in een week zou volgens adverteerders mogelijk zijn, maar je verliest dan voornamelijk vocht en geen vet. Zo’n crashdieet zorgt er bovendien voor dat je te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt. Afslanken wil bijna iedereen wel, maar vaak is het de vraag hoe. Het is beter om langzaam maar blijvend af te vallen, door te wennen aan een nieuw gezond eetpatroon, dan snel af te vallen voor een korte duur. Afslanken kan je helaas niet op 1 plek doen, het vet verbranden proces vindt plaats over het hele lichaam. De beste manier om af te vallen is door er veel tijd en energie in te steken. Dat is verantwoord afvallen. Het voordeel hiervan is dat je jouw lichaam leert kennen en ook resultaten kan boeken en blijven boeken op de lange termijn. Zo creëer je een gezonde levensstijl.

Hoe kan je makkelijk afvallen?

Hoe je kan en moet afvallen is een vraag die we vaak tegenkomen. Daarom hebben we hier een paar goede tips om af te vallen, maar ook om tegelijk gezond te blijven. Dit noemen we ook wel verantwoord afvallen. Gezond eten is essentieel bij het afvallen. Wat velen denken is dat je persé moet sporten om vet te verbranden. Dit is onjuist. Afslanken doe je voornamelijk door in te korten op je dagelijkse caloriebehoefte. Sporten helpt daarentegen wel om het afvallen gemakkelijker te maken doordat je meer calorieën per dag verbrand. Spiermassa heeft namelijk meer energie nodig en daardoor verbrand je sneller. De beste manier om af te vallen is daarom een combinatie van een persoonlijk gericht voedingsschema en lichaamsbeweging. Pik niet zomaar een voedingsschema van internet, want elk lichaam is anders. Je hebt een voedingsschema nodig dat is afgestemd op jou en je lichaam. Wij maken overigens graag voor jou een persoonlijk voedingsschema met ons online coaching programma!

Ga buiten het sporten om ook eens met de fiets naar de supermarkt of loop naar het winkelcentrum als je de tijd hebt. Over tijd gesproken, neem de tijd om af te vallen. Wil je gezond afvallen dan bestaat er helaas niks om binnen een week 10 kilo af te vallen. Dit vereist veel focus en discipline. Dat klinkt heel streng, maar het kan ook heel leuk zijn en zeker als je resultaten gaat zien! Resultaten zien motiveert namelijk nog meer, maar geef je zelf de tijd en rust om verantwoord af te vallen.

Daarnaast doe je er verstandig aan om je voortgang te volgen. Als dat cijfer op de weegschaal maar niet lijkt te dalen of als je het gevoel hebt dat je lichaam niet snel genoeg verandert, is het moeilijk om niet ontmoedigd te raken. Dus volg je voortgang vanaf het begin, om te zien hoeveel je al hebt bereikt. Dit zal je helpen motiveren om door te gaan.

Of je nu opschrijft hoeveel centimeter je al bent verloren, een dagboek bijhoudt of alle gezonde veranderingen die je hebt gemaakt bijhoudt, het is bemoedigend om te zien wat een geweldig werk je al hebt verricht! Probeer ook je omgeving erbij te betrekken op een leuke manier. Pak de positieve punten en neem je vrienden mee naar de sportschool of ga samen gezellig en gezond koken. Hulp nodig bij het creëren van een killer mindset of op zoek naar extra motivatie? In onze fitness, voeding en mindset lifestyle pakke mogelijkheden vind je diverse trainingsschema, voedingsschema’s die je kan afstemmen op jouw lichaam, mindset oefeningen, heerlijke gerechten en alle benodigde informatie over fitness, voeding en mindset.


Gezond eten en afvallen gaan hand in hand samen

Begin je dag goed en geef je lichaam een stevig en gezond ontbijt. Het geeft je energie om goed wakker te worden en er de hele dag tegen aan te gaan. Kies voor langzame koolhydraten, dus geen suikers, in je ontbijt. Zo ontstaat een vol gevoel en ben je minder geneigd te gaan snoepen tijdens de dag. Wat jou ook kan helpen is om aan meal planning te doen. Bepaal wat je gaat eten de hele dag en zo voorkom je snackmomenten. Je hebt namelijk al gerechten voorbereid en waarschijnlijk ook al klaargemaakt.

Makkelijk en verantwoord afvallen kan zeker als je consequent bent. Soms denken we dat het lichaam honger heeft, maar eigenlijk wilt het alleen maar water. Drink dus veel water en vermijdt het liefst alle drank waar suiker in zit. Laat je niet verleiden door de ‘’gezonde’’ verpakkingen. Vaak zitten er ook heel veel suikers in vruchtensappen. Romige, schuimige drankjes kunnen heerlijk smaken, maar ze bevatten ook een heleboel calorieën die nog eens bovenop de maaltijd komen - om nog maar te zwijgen over hoeveel suiker en conserveermiddelen ze bevatten. Maak in plaats daarvan je eigen gezondere versies. In plaats van je zorgen te maken over dat opgeblazen uiterlijk van je buik door het drinken van veel water en het gewicht in vocht dat je aankomt, moet je je beseffen dat water daadwerkelijk de bloedsomloop verbetert en het totale gewicht zal verminderen. Het is onderdeel van gezond afvallen. Daarbij zuivert water. Het zorgt ervoor dat afvalstoffen het lichaam verlaten.

Wil je vet verbranden? Houd je eiwitten dan hoog!

Eiwitten zijn ook van essentieel belang als je vet wilt verbranden. Kom je niet aan je dagelijkse portie eiwitten? Dit gebeurt vaker met mensen die een dieet volgen. Niet alleen bij het afvallen, maar ook bij het bulken of onderhouden. Kies dan voor een lekkere gezonde eiwitshake om je dagelijkse portie eiwitten toch binnen te krijgen. Naast een goede gebalanceerde eiwitinname adviseren we om tijdens het gewicht verliezen in te korten op koolhydraten. Je hebt namelijk een percentage eiwitten en vetten nodig om gezond en fit te blijven en fit. Wil je vet verbranden en tegelijk gezond afvallen verlaag dan je dagelijkse portie koolhydraten. In onze caloriebehoefte tool kan je berekenen hoeveel jij in calorieën zou moeten minderen om te kunnen afvallen.

Goed om te weten is dat niet alle soorten vet hetzelfde zijn. De vetten in voedingsmiddelen zoals avocado's, noten en donkere chocolade zijn eigenlijk zeer gezond en ze smaken ook nog eens heerlijk! Eet ze regelmatig om zo van hun gezondheidsvoordelen te kunnen profiteren, maar overdrijf het niet, omdat vetten meer calorieën bevatten dan eiwitten en koolhydraten. Je doet er goed aan om de aantallen af te meten, zodat je precies weet wat je binnen krijgt. Een handje meer of minder kan al een groot verschil maken.


Tips om af te vallen

Als laatste willen wij jou nog een aantal tips geven om het afvallen vol te houden. Als de resultaten van je lichaam niet voldoende zijn en het goede gevoel dat je krijgt van het afvallen ook niet dan hebben wij nog een aantal leuke tips. Stel jezelf doelen. Behaal je dat doel? Trakteer jezelf dan met bijvoorbeeld een avondje uit, nieuwe schoenen, uiteten (maar wel gezond natuurlijk, geen 3000 calorieën bij de Mac Donalds). Maak niet de fout door jezelf dagelijks te belonen. Veel mensen maken de fout door te denken dat zij ’s avonds wel even lekker mogen snoepen, omdat ze de rest van de dag gezond bezig zijn geweest. Fout! Niet doen! Ook niet meer aan denken. Hier haal jij namelijk alle overbodige extra calorieën vandaan en dit kan de reden zijn dat jij geen resultaat boekt. Het is daarom belangrijk om je voeding te tracken, zodat je kan inzien waar en wanneer je teveel/te weinig calorieën binnen krijgt.

Een andere tip is om genoeg slaap te pakken. Je spieren groeien niet alleen in de gym, maar vooral juist terwijl je slaapt. Een goede nachtrust is nodig om goed te herstellen. Wil je de volgende keer weer alles kunnen geven pak dan minimaal 7 á 8 uur per nacht. Een chronisch gebrek aan slaap is gekoppeld aan obesitas, diabetes en nog veel meer aandoeningen. Plus dat slaap de tijd is dat je spieren zich herstellen en je hersenen een kans krijgen om gebeurtenissen te verwerken.

Als laatste vergeet niet dat het een proces is om een gezondere levensstijl aan te nemen. Dit gebeurt niet van de één op de andere dag. Maak je een misstap? Zie dit als een leermoment. Iedereen maakt misstappen of andere fouten in zijn leven. Het gaat er uiteindelijk om hoe je met die misser omgaat. Vergeet niet dat het een proces is van vallen en opstaan. Als je nou merkt dat je teveel calorieën hebt ingenomen bij een maaltijd of toch stiekem gesnoept hebt kort dan in op een andere maaltijd om de schade te beperken.

Heb je het idee dat je hier niet alleen voor wilt staan? Dat je iemand nodig hebt die naast je staat? Dan zullen wij altijd online bereikbaar zijn voor jouw vragen en om jou te motiveren met ons online coaching traject. Ook krijg je hier de beste recepten, de leukste sportschema’s en top persoonlijk advies. Wil je alle lekkere recepten, de leukste en meest uitdagende schema’s en alle overige informatie met betrekking tot fitness, voeding en mindset, maar heb je geen behoefte aan een persoonlijke online coach? Niet getreurd. Bekijk hier dan de andere mogelijkheid. Het lifestyle pakket zorgt er namelijk ook voor dat jouw lichaam summer proof is. Het gehele jaar door!

.

Wat is de beste manier om af te vallen?

Je hebt het hierboven waarschijnlijk al gelezen, maar de beste manier om af te vallen is door het op een verantwoorde gezonde manier te doen. Zo leer je jouw lichaam kennen en leer je verandering toe te brengen in je levensstijl. En het belangrijkste is dat je dit kan ook blijven toebrengen. Je valt niet terug in oude eetgewoontes, wat je vaak ziet bij mensen die even snel een aantal kilo’s af willen vallen. Ze verhongeren zichzelf, maar leren niet wat voor invloed voeding en fitness voor invloed hebben en hoe je ze kan toepassen in je levensstijl.

Hulp nodig bij het afvallen?

Hulp nodig bij afvallen? Daar kunnen en willen wij je graag bij helpen. Onze persoonlijk gerichte aandacht kan jou verder helpen. Hulp bij afvallen bieden wij aan door middel van een online afvallen pakket of online coaching. Online afvallen is makkelijker, het geeft je vrijheid en je hebt 24-7 toegang tot alle schema’s, uitleg over schema’s, mindset oefeningen en alles wat jij nodig hebt om te starten met die nieuwe levensstijl en het na het afvallen ook vol te houden. Dat is de hulp bij afvallen die werkt en die jij nodig hebt.

DIT ZIJN AL ONZE ONLINE ADVIES PAKKETTEN

Wil jij onbeperkt toegang tot alle fitnesschema's, voedingsschema's, mindsettrainingen en waardevolle artikelen over fitness, voeding en mindset? Dan kies je voor ons lifestylepakket of online coaching pakket als je behoefte hebt aan persoonlijke begeleiding. Je krijgt hier ook nog eens heerlijke gerechten bij waar de juiste calorieën en macroverdeling al bij staan

online fitness coaching


Online Coaching
4 weken

69,99

Voor korte begeleiding en een duwtje in de rug

✔️ Persoonlijk traject
✔️ Persoonlijke begeleiding
✔️ Onderbouwde schema's
✔️ Altijd contact 24-7 per mail
✔️ Inclusief lifestyle pakket
fitness schema's


Lifestyle Pakket
6 maanden

54,99

Voor onbeperkte toegang tot alle informatie en

✔️ Fitnessschema's
✔️ Voedingsschema's
✔️ Mindset trainingen
✔️ Heerlijke gerechten
✔️ Facebook Community
online coaching fitness 12 weken


Online Coaching
12 weken

189,99

Voor doelgerichte trajecten op de lange termijn

✔️ Persoonlijk traject
✔️ Persoonlijke begeleiding
✔️ Onderbouwde schema's
✔️ Altijd contact 24-7 per mail
✔️ Inclusief lifestyle pakket
Online coaching fitness


Online Coaching
26 weken

399,99

Voor het compleet veranderen van je levensstijl

✔️ Persoonlijk traject
✔️ Persoonlijke begeleiding
✔️ Onderbouwde schema's
✔️ Altijd contact 24-7 per mail
✔️ Inclusief lifestyle pakket