Hoe kan ik spiermassa kweken? | off-limit.nl

Hoe kan ik spiermassa kweken?

De meeste sporters hebben als doel in de gym spiermassa kweken of meer kracht krijgen. Natuurlijk heb je het liefst beiden, maar je traint met één hoofddoel en niet vier tegelijk. Spiermassa kweken doe je uiteindelijk met een trainingsschema en een voedingsschema die afgestemd zijn op jouw fysieke doelstelling. Zo heb je aparte schema’s voor droogtrainen, maar ook voor bulken of onderhouden. Als je een strak of gespierd lichaam wilt dan kan je het beste onder je dagelijkse caloriebehoefte gaan zitten met een bijpassend schema om tijdens het droogtrainen alsnog resultaat te kunnen boeken.

Verschillende trainingsschema’s

Ben je net begonnen of wil je van doel veranderen, dan heb je een nieuw fitnessschema nodig. Maar welk schema heb je nou nodig? Met ons online coaching programma; topic fitness hebben wij precies het fitnesschema voor jou dat je nodig hebt. We kunnen hem zelfs voor je aanpassen als je een beperking hebt en houden rekening met jou als persoon. Het is heel belangrijk dat je kijkt naar wat je doel is als je een passend fitnesschema wilt. Als je wil afvallen dan heb je een schema nodig waar je minder calorieën binnen krijgt dan je nodig krijgt en dan is het een optie om cardio in je schema te verwerken. Als je spiermassa wilt kweken is een fitnesschema met een hoog aantal herhalingen mogelijk. Vaak kom je dan een schema tegen met 4 sets en 8 tot 12 reps. Als je 4 tot 5 dagen kan trainen kan je het beste de spiergroepen los per dag trainen. Kan je maar 3 dagen per week trainen dan is een full body schema een goede optie. Zorg in ieder geval altijd dat je jouw spiergroepen minimum twee keer per week traint met genoeg rust tussen de spiergroepen, 24-48 uur.

Blijf je spieren prikkelen voor maximaal resultaat

Meerdere herhalingen en variatie is the key voor het opbouwen van spiermassa. Zoals we hierboven al vertelden bestaat een trainingsschema voor spiermassa vaak uit 8 tot 12 reps, verdeeld over 3-4 sets. Houdt altijd variatie in je trainingen om de spieren te blijven prikkelen. Breng variatie in je oefeningen en probeer om de twee á drie maanden te wisselen van schema. Als je dit niet doet dan rake je spieren gewend aan wat je doet. Variatie houden en je spieren blijven prikkelen zorgen voor een beter resultaat. Als je toegang wilt tot alle kant-en-klare schema’s dan is het lifestyle pakket; topic fitness precies iets voor jou.

Wat heeft een clean bulk voor invloed op spiermassa kweken?

(Clean) Bulken is het kweken van nieuw spierweefsel doormiddel van krachttraining en veel voeding. Daar tegenover staat cutten waarbij je vet kwijt probeert te raken en je spiermassa probeert te behouden. Om te cutten kun je het beste eerste een periode bulken. Behalve als jouw lichaam geen bulk nodig heeft, maar juist een cutting period. We raden aan om te clean bulken. Zo kom je genoeg spiermassa aan en kan je ook gezond eten. Door veel te eten en daarnaast te sporten kan je je spiergroei goed stimuleren. Veel eten is goed voor de spieren, maar clean eten is ook goed voor je gezondheid. Bij clean bulken wil je zo veel mogelijk spiermassa aankomen en zo min mogelijk vet aankomen. Dit is heel lastig, omdat je wel veel meer eet dan normaal (ongeveer 300-500 calorieën boven je behoefte. Afhankelijk van jouw lichaamsbouw). Als je je voortgang bijhoudt en het niet te gek maakt dan hoef je niet perse een veel hoger vetpercentage te realiseren. Kom je dat wel? Geen probleem, want je hebt hier rekening mee gehouden en tijdens het droogtrainen gaat dit er gewoon weer af. We raden wel aan om echt gebruik te maken van een voedingsschema. Dit voorkomt dat jouw bulk niet in een dirty bulk veranderd en je veel te veel calorieën binnen gaat krijgen en ook nog eens ongezonde calorieën. We hebben speciaal voor ieder persoon zijn eigen aangepaste voeding en trainingsschema’s. Vaak kan je ook meer en beter trainen, omdat je meer energie en kracht hebt door de extra voeding.

Voeding is super belangrijk

Voeding is heel belangrijk voor het opbouwen van spiermassa. Door voeding kom je waar je wil zijn! Om te beginnen moet je bepalen hoeveel calorieën je per dag nodig hebt om te groeien. Vervolgens delen we deze calorieën op in de verschillende voedingsbronnen eiwitten, koolhydraten en vetten. We laten je precies zien hoe en wat je moet eten om spiermassa op te bouwen! Bereken hier jouw caloriebehoefte. Zorg voor de juiste hoeveelheid koolhydraten, proteïnen, vet en overige belangrijke voedingsstoffen in je voeding. Eet slim en eet genoeg. Gebruik eventueel supplementen als aanvulling. Verdeel je trainingen over de juiste dagen en train met de juiste vorm techniek en intensiteit. Oja en vergeet je rust niet. Genoeg slaap en rust is essentieel voor je spierherstel.


Proteïne shakes voor herstel en groei

Er zijn duizenden supplementen met allemaal hun eigen veronderstelde werking: meer spiergroei, meer spierkracht en een hogere vetverbranding. Naast het perfecte dieet is het zeker handig en lekker om een heerlijke Whey Protein shake te nemen om aan je eiwitten te komen. Vaak is het lastig om genoeg eiwitten binnen te krijgen. Daarom neemt bijna elke krachtsporter wel 1 á 2 eiwit shakes per dag. Afhankelijk van je doelstelling natuurlijk. In ons assortiment vind je meerdere voedingsproducten. Een krachtsporter heeft gemiddeld tussen de 2,2 en 2,4 gram per kilo lichaamsgewicht nodig.

Heb je het idee dat je hier niet alleen voor wilt staan? Dat je iemand nodig hebt die naast je staat? Dan zullen wij altijd online bereikbaar zijn voor jouw vragen en om jou te motiveren met ons online coaching traject. Ook krijg je hier de beste recepten, de leukste sportschema’s en top persoonlijk advies. Wil je alle lekkere recepten, de leukste en meest uitdagende schema’s en alle overige informatie met betrekking tot fitness, voeding en mindset, maar heb je geen behoefte aan een persoonlijke online coach? Niet getreurd. Bekijk hier dan de andere mogelijkheid.


DIT ZIJN AL ONZE ONLINE ADVIES PAKKETTEN

Wil jij onbeperkt toegang tot alle fitnesschema's, voedingsschema's, mindsettrainingen en waardevolle artikelen over fitness, voeding en mindset? Dan kies je voor ons lifestylepakket of online coaching pakket als je behoefte hebt aan persoonlijke begeleiding. Je krijgt hier ook nog eens heerlijke gerechten bij waar de juiste calorieën en macroverdeling al bij staan

online fitness coaching


Online Coaching
4 weken

69,99

Voor korte begeleiding en een duwtje in de rug

✔️ Persoonlijk traject
✔️ Persoonlijke begeleiding
✔️ Onderbouwde schema's
✔️ Altijd contact 24-7 per mail
✔️ Inclusief lifestyle pakket
fitness schema's


Lifestyle Pakket
6 maanden

99,99

Voor onbeperkte toegang tot alle informatie en

✔️ Fitnessschema's
✔️ Voedingsschema's
✔️ Mindset trainingen
✔️ Heerlijke gerechten
✔️ Facebook Community
online coaching fitness 12 weken


Online Coaching
12 weken

189,99

Voor doelgerichte trajecten op de lange termijn

✔️ Persoonlijk traject
✔️ Persoonlijke begeleiding
✔️ Onderbouwde schema's
✔️ Altijd contact 24-7 per mail
✔️ Inclusief lifestyle pakket
Online coaching fitness


Online Coaching
26 weken

359,99

Voor het compleet veranderen van je levensstijl

✔️ Persoonlijk traject
✔️ Persoonlijke begeleiding
✔️ Onderbouwde schema's
✔️ Altijd contact 24-7 per mail
✔️ Inclusief lifestyle pakket