Hier kan jij je dagelijkse Caloriebehoefte berekenen | off-limit.nl

Hier kan jij jouw dagelijkse caloriebehoefte berekenen

Iedereen heeft wel een mening over calorieën tellen en iedereen maakt zich er druk om. Voor sommigen is het woord calorieën tellen zelfs een nachtmerrie. Niet geheel onterecht. Hoeveel calorieën jij per dan binnenkrijg bepaalt namelijk of je aankom of afval. Daarom is het op zich goed dat er bij voeding aangegeven wordt hoeveel calorieën het bevat. Alleen het probleem, of laten we het de uitdaging noemen, is dat die getalletjes niet laten zien hoeveel calorieën je per dag verbruikt en hoeveel jij er nodig hebt. Dit verschilt namelijk per persoon en en is per lichaam anders. Wil je jouw dagelijkse caloriebehoefte berekenen? Dan dien je rekening te houden met een aantal factoren, zoals je leeftijd, lengte, gewicht, geslacht en lichaamsbeweging. Daarnaast vraagt het enige kennis van je om dit uit te rekenen. Om jou op weg te helpen hebben we deze caloriebehoefte tool ontwikkeld. Wil je na je dagelijkse caloriebehoefte ook weten welke macroverdeling (eiwitten, koolhydraten en vetten) er bij jouw lichaam en doel past dan helpen we je graag op weg met ons online coaching programma. Denk je dat je het zelf kan uitrekenen? In ons lifestyle pakket vind je een uitgebreide handleiding voor het berekenen van je macro’s.


Een calorieteller per dag is erg handig, want zoals je misschien wel weet is dat calorieën behoorlijk belangrijk zijn. Wanneer je wilt afvallen dan wil je namelijk minder calorieën per dag binnenkrijgen dan je nodig hebt. En als je wilt aankomen dan heb je er juist meer nodig. Hierbij is het belangrijk jezelf te realiseren dat jouw caloriebehoefte niet altijd hetzelfde blijft. Er zijn veel factoren die daarmee samenhangen en ja die factoren kunnen veranderen. En als die factoren veranderen dan verandert jouw caloriebehoefte mee.

Meerdere factoren hebben invloed op jouw dagelijkse calorie behoefte

Er zijn meerdere factoren die invloed hebben om jouw caloriebehoefte te berekenen. Denk aan leeftijd, gewicht, maar ook aan dagelijkse beweging. Deze factoren willen nog weleens veranderen en daarom doe je er slim aan om regelmatig je caloriebehoefte opnieuw te berekenen. Zo weet je zeker dat je nog op de juiste weg bent. Wanneer jij vaker gaat trainen en dus meer beweging bent dan verandert je caloriebehoefte. Hetzelfde geldt als je aankomt of afvalt in gewicht. In deze gevallen verandert ook je calorie inname.

Je weet nu dat je dagelijkse caloriebehoefte afhankelijk is van verschillende factoren. Na het berekenen van je caloriebehoefte gaan we door naar de volgende stap. De volgende stap is het onderverdelen van de calorieën in de juiste verdelingen eiwitten, vetten en koolhydraten, maar laten we eerst jouw caloriebehoefte hieronder berekenen.

Wil jij weten welke macroverdeling bij jouw lichaam en doelstelling past nu je dagelijkse caloriebehoefte weet? Bestel dan het Lifestyle Pakket hieronder voor slechts 59,99! Het lifestyle pakket bevat ook alle fitness schema's en voedingsschema's, zodat jij een gezonde levensstijl kunt creëren en kunt blijven volhouden en je jezelf kunt blijven uitdagen.

Dagelijkse calorieën berekenen voor mannen en vrouwen

Als je sport heb je meer calorieën nodig dan als je niet sport, maar iedereen heeft calorieën nodig. Om te ondernemen, maar ook om levend te blijven heeft je lichaam energie nodig. Zelfs je hartslag, spijvertering en het herstel van cellen hebben energie nodig. BMR staat voor Basal Metabolic Rate. Dat is de energie die je altijd nodig hebt, ook wel de ruststofwisseling genoemd. Als je fysiek zwaar werk hebt of veel sport dan verbruik je meer energie. Het berekenen van je caloriebehoefte doe je dus door goed in te schatten hoe fysiek actief je bent. 

2.000 Kcal heeft de gemiddelde vrouw nodig en 2.500 de gemiddelde man. Dit heeft niet veel te maken met het verschil in geslacht, maar meer met de manier waarop het lichaam is opgebouwd. Mannen hebben vaak meer spiermassa dan vrouwen, waardoor ze ook meer calorieën nodig hebben om te verbranden. Ga hier niet vanuit voor jezelf, want de hoeveelheid die jij nodig hebt kan er dik boven of onder zitten! Zo kan een strongmen of een wielrenner op hun actieve daggen wel soms 8.000 kcal per dag eten!

Energie uit voeding bestaat uit koolhydraten, vetten, eiwitten en alcohol. Dit zijn jouw macronutriënten, ook wel macro's genoemd. Elke voedingstof levert een bepaalde hoeveelheid energie aan het lichaam. Echter wordt alcohol nooit meegenomen, omdat het geen voedingsstoffen bevat die goed zijn voor jouw lichaam. Loze calorieën worden ze ook wel genoemd.
– 1 gram koolhydraten bevat 4 calorieën
– 1 gram eiwitten bevat 4 kcal calorieën
– 1 gram vetten vetten bevat 9 kcal calorieën
– 1 gram alcohol bevat 7 kcal calorieën

Gebruik onze speciaal ontwikkelde calorieteller

Om je caloriebehoefte te berekenen maken we gebruik van onze formule. Aan de hand van je gewicht, lengte in cm, leeftijd, geslacht en lichaamsbeweging kunnen wij jou precies laten zien hoeveel calorieën jij per dag nodig hebt. We laten zien wat je stofwisseling, wat je dagelijkse caloriebehoefte is om alles te onderhouden, wat je caloriebehoefte is om af te vallen, hoeveel je nodig hebt om te clean bulken en hoeveel je nodig hebt om aan te komen. 

Als je het gewicht wilt behouden dat je nu hebt dan moet je kijken naar hoeveel calorieën je nodig hebt onder het kopje Dagelijkse behoefte/Onderhouden. Om sterker en groter te worden zullen de spieren moeten groeien. Je lichaam heeft meer calorieën nodig dan het verbruikt als je in spiermassa wilt aankomen door te bulken. Een overschot van 300 tot 500 calorieën is aan te raden als je clean wilt bulken. 

Als je wilt afvallen zit je vaak 200-300 kcal onder je dagelijkse caeorieënbehoefte. Wil je het leuk en gezond houden dan zou je niet minder dan 500 kcal onder je dagelijkste behoefte moeten zitten. Anders breek je te veel spiermassa af en dit wil je beperken tijdens het cutten/droog trainen. Hetzelfde geldt voor de (clean) bulk waar je ongeveer 300-500 kcal boven je dagelijkse behoefte gaat zitten om zoveel mogelijk spiermassa aan te komen en zo min mogelijk vet. Wij adviseren om niet meer dan 500 calorieën boven je dagelijkse behoefte te gaan zitten, omdat je dan te veel vetmassa opbouwt, maar elk lichaam blijft anders. Voer een wekelijks meetmoment in en zo kan je de dagelijkse inname bijsturen indien nodig.

Sporten en afvallen? Dan heb je de juiste calorie inname en macronutriënten nodig!

Afvallen zonder sporten is mogelijk. Je valt af wanneer je minder calorieën binnenkrijgt dan je nodig hebt. Dat is de regel. Sporten kan daarentegen het afvalproces wel versnellen. Wanneer je actief sport dan maak je meer spiermassa aan. Spiermassa op zijn beurt verbruikt meer energie dan vetten, waardoor je sneller afvalt. Zorg daarom altijd dat je onder je dagelijkse caloriebehoefte zit wanneer je wilt afvallen. Tel je calorieën dagelijks. Het beste is om dit te blijven doen. Zo houd je het overzicht in wat je dagelijks binnenkrijgt op het gebied van voeding. En dit zorgt weer dat jij sneller resultaat boekt en doelgerichter te werk gaat.

Tijdens het afvallen houd je ook je eiwitten hoog en zorg je dat je inkort op je koolhydraten. De koolhydraten die je binnenkrijgt dienen langzame koolhydraten te zijn. Geen suikers dus! Hulp nodig hierbij? Het lifestyle pakket helpt je verder op weg. Hier vind je voedingsschema’s, bijbehorende trainingsschema’s en alles om een ijzersterke mindset te creëren.

Jouw calorie inname berekenen en dagelijks gemakkelijk bijhouden

Tegenwoordig zijn er allemaal verschillende apps om je dagelijkse calorie inname bij te houden. Wij adviseren om MyFitnessPal te gebruiken, want zoals ze zelf zeggen: Fitness begint met wat je eet. In de gratis versie kan je eenvoudig je calorieëndoel invullen en de bijbehoren de macroverdeling voor jou selecteren. Ook heb je de optie om kant-en-klare maaltijden op te slaan. Dit maakt het gebruiksvriendelijker en zeker als je een fan bent van meal prepping. Met deze app heb je het overzicht en kun je dus doelgericht te werk gaan! Je eet nooit meer te veel of te weinig calorieën zonder dat je het door hebt.

ONLINE ADVIES PAKKETTEN

Wil jij onbeperkt toegang tot alle fitnesschema's, voedingsschema's, mindsettrainingen en waardevolle artikelen over fitness, voeding en mindset? Dan kies je voor ons lifestylepakket of online coaching pakket. Je krijgt hier ook nog eens heerlijke gerechten bij waar de juiste calorieën en macroverdeling al bij staan

online fitness coaching


Online Coaching
4 weken

69,99

Voor korte begeleiding en een duwtje in de rug

Persoonlijk traject
Persoonlijke begeleiding
Onderbouwde schema's
Altijd contact 24-7 per mail
Inclusief lifestyle pakket
Lifestyle pakket Fitness, Voeding en Mindset


Lifestyle Pakket
6 maanden

59,99

Voor onbeperkte toegang tot alle informatie en

Fitnessschema's
Voedingsschema's
Mindset trainingen
Heerlijke gerechten
Besloten Facebook Community
online coaching fitness 12 weken


Online Coaching
12 weken

189,99

Voor doelgerichte trajecten op de lange termijn

Persoonlijk traject
Persoonlijke begeleiding
Onderbouwde schema's
Altijd contact 24-7 per mail
Inclusief lifestyle pakket
Online coaching fitness


Online Coaching
26 weken

359,99

Voor het compleet veranderen van je levensstijl

Persoonlijk traject
Persoonlijke begeleiding
Onderbouwde schema's
Altijd contact 24-7 per mail
Inclusief lifestyle pakket