Maak kennis met onze nieuwe blogger: Luc! | off-limit.nl

Maak kennis met onze nieuwe blogger: Luc!

Luc stelt zich officieel voor
Laat ik beginnen met het voorstellen van mezelf. Ik ben Luc Jobse en zal vanaf nu elke maand een blog voor Off-Limit schrijven. Op het moment van schrijven ben ik 16 jaar oud, woonachtig in Breda en vormt fitness een groot deel van mijn leven. Je kunt me 6 dagen per week in de sportschool vinden. Daarnaast vind ik het geweldig om op mijn voeding te letten, zwaar te trainen, trainings/voedingsschema’s te maken en mezelf bij te spijkeren met de laatste studies en onderzoeken omtrent fitness.

Een quote die op vele aspecten van mijn leven van toepassing is, luidt als volgt: “If it doesn’t challenge you, it doesn’t change you”. Dit betekent dat als hetgeen wat je aan het doen bent, niet uitdagend is, je ook geen positieve veranderingen zal ondergaan. Deze spreuk is bij mij vooral van toepassing tijdens het trainen of diëten. Neem bijvoorbeeld de laatste 2 reps tijdens een oefening. Deze zijn meestal het zwaarst, maar ook het meest belangrijk. (dit zijn immers de reps die de spieren maximaal uitputten, en dus spiergroei veroorzaken).

Fitness is voor mij meer dan alleen een hobby. Het vormt de rode draad in mijn leven, en heeft me in vele opzichten geholpen. Het heeft me bijvoorbeeld enorm veel discipline bijgebracht. Daarnaast ben ik door fitness een stuk gezonder gaan leven, op mijn voeding gaan letten en weet ik nu veel meer over mijn eigen lichaam. Ook is het een uitlaatklep. Het maakt niet uit of je nou blij, boos of verdrietig bent: de sportschool is altijd the place to go.

Mijn fitness progressie

Het lijkt me leuk om af en toe te vermelden hoe het gaat met mij, en mijn fitness progressie te delen. Dus bij deze: Ik ben 1.86 meter en weeg 84KG. Momenteel sport ik 6 dagen per week en gebruik ik een Push-Pull-Legs schema. Qua voeding zit ik op de 3800Kcal per dag, verdeeld over: 30% Proteïnes, 15% Vet en 55% Koolhydraten. Op het moment ben ik aan het bulken, en hoop aan het einde van mijn bulk 90kg te wegen. Naast dat ik een bepaald gewicht wil wegen, heb ik voor mijzelf ook een paar doelen op gebied van kracht gezet. Op het moment zien mijn compounds er ongeveer zo uit:

1. Bench Press = 95KG x 2
2. Standing Military Barbell Press = 60KG x 2
3. Squat = 100KG x1
4. Deadlift = 130KG x1

Ik hoop mijn benchpress en shoulder press met zo’n 5KG te kunnen verhogen, mijn squat en deadlift hoop ik allebei 10KG zwaarder te kunnen. Als ik deze gewichten heb gehaald, en rond de 90KG weeg, zal ik dan ook stoppen met mijn bulk en aan mijn cut beginnen. (let op: ik ben pas 16 jaar oud, en train dus voornamelijk voor hypertrophy in de 8-12 rep range. Mijn trainingsfocus ligt dus niet op krachttoename.)

Ik ben natuurlijk al erg hard bezig met fitness en de dingen die daarbij horen, echter leek het me altijd al leuk om met een echt sport/lifestyle merk samen te kunnen werken. Vandaar dat ik er enorm veel zin in heb om voortaan iedere maand een blog te kunnen publiceren voor Off-Limit.

Vind je interessant wat Luc verteld en wil je hem blijven volgen?
Dan kan dat op Instagram!