Hoe kom ik ’s ochtends beter mijn bed uit? | off-limit.nl

Hoe kom ik ’s ochtends beter mijn bed uit?

Hoe kom ik ’s ochtends beter mijn bed uit?
Voor sommigen gaat het eenvoudig. Die staan gelijk op na de wekker en beginnen vol enthousiasme aan de dag, maar er zijn ook mensen die tien keer op de snooze button drukken en gewoon niet uit bed komen. Misschien herken je jezelf hier wel in? Er zijn verschillende redenen waarom je niet uit je bed komt. Het kan zijn slaaptekort, gebrek aan motivatie, geen leuke baan of niet lekker in je vel zitten. Het zijn van die situaties dat je het liefst je ogen sluit en weer onder de warme dekens kruipt. Wat je hiermee eigenlijk tegen jezelf zegt is dat je geen zin hebt in de dag en onbewust creëer je een gewoonte. Je verteld tegen je lichaam in deze situatie dat het oke is om te blijven liggen en één keer raden waar dat invloed opheeft… Op je discipline! En één keer raden wanneer je discipline nodig hebt? Gedurende de hele dag! Snoozen en in bed blijven liggen heeft dus een negatief effect op de rest van de dag en op jou als persoon. Andersom is het gelukkig ook zo dat je meer (zelf)discipline creëert als je er in één keer uit komt. Geen uitstel gedrag of excuses, maar gewoon doen wat je moet doen. Het is de basis om doelen te bereiken in het leven en in dit blog ga ik jou helpen om nee te zeggen tegen de snooze button!

Creëer een ritueel voor het opstaan

Een boek dat je hiermee perfect kan helpen is de Miracle Morning, ook in het Nederlands verkrijgbaar. Het boekt leert en geeft je handvatten om een ritueel te creëren en om elke dag gemotiveerd op te staan, in het boek wordt het ook wel beschreven alsof het elke ochtend Kerstochtend is. Een ritueel is belangrijk, omdat je dan een gewoonte creëert. Het is een vervangende gewoonte voor het in bed blijven liggen. Als je de dag relaxt wilt beginnen dan zorg je dat je wat tijd voor jezelf neemt, voordat je begint met werken. Ga wat lezen, sporten, een rondje lopen, mediteren. Alles is goed wat werkt voor jou, maar maak er een ritueel van en doe het elke ochtend.

Wij van Off-Limit geven de voorkeur aan de Miracle Morning waar je de volgende activiteiten in 30-90 minuten uitvoert, afhankelijk van de tijd die je er in wilt besteden.
• Mediteren
• Dagboek bijhouden ( The Five-Minute Journal). Hier geef je elke ochtend drie punten aan waar je dankbaar voor bent, drie taken die je vandaag gaat uitvoeren en een affirmatie. Wat affirmaties zijn lees je hier! Aan het eind van de dag noteer je drie geweldige dingen die zijn gebeurd die dag en wat je eventueel beter had kunnen doen.
Affirmaties
• Lezen of een cursus volgen voor zelfontwikkeling
• Visualiseren, zie de dag voor je hoe die gaat lopen
Bewegen (als je daar de rest van de dag geen tijd voor hebt)

Wanneer je dit elke dag doet dan begin je de dag fantastisch, maar je kan natuurlijk ook kiezen voor alleen mediteren en affirmaties, wanneer dat jouw voorkeur heeft. We weten zeker dat de rest van de dag ook fantastisch verloopt als je dit gaat doen! Wedden?

Investeer in je slaap!

Slapen is super belangrijk! Slapen is super belangrijk! Waarom? Je lichaam en geest verwerkt de afgelopen dag en dat is nodig om de volgende dag weer te kunnen presteren. Een goede nachtrust is dus belangrijk en wanneer je goed slaapt kom je er ’s ochtends weer makkelijker uit. Er zijn een aantal tips om goed te kunnen slapen:
1. Anderhalf uur voor het slapen geen elektronica meer.
2. Anderhalf uur voor het slapen geen werk meer.
3. Probeer te ontspannen door te lezen en mediteren.
4. Demp het licht, zodat je lichaam naar slaapmodus gaat.
5. Creëer een ritueel (daar is die weer) door bijvoorbeeld op te ruimen of de planning voor de volgende dag te maken.
6. Maak je hoofd leeg door een rondje te lopen.

Dit zijn slechts enkele tips en dan hebben we het nog niet over een goed matras, de kracht van mandarijn olie, een donkere kamer en geen geluid gehad. Als je echt in je slaapt wilt investeren dan adviseren we je om het boek super slapen te gaan lezen!